אני רק שאלה?

לקוחות לא משלמים בזמן בעיקר כי יש להם בעיה לשלם ואנו יודעים עליה באיחור.  אנו לא מדברים על בעיות תזרים מזומנים שעוצרות את הלקוח מלשלם. אנו מדברים על בעיות פשוטות יותר כמו : חשבוניות שלא הגיעו, מחיר ו/או כמות לא נכונה ועוד. כמובן שחוסר חשק לשלם זו גם בעיה. אנו פשוט צריכים לברר מהי הבעיה ולפתור אותה לפני תאריך התשלום. כך הלקוחות ישלמו לנו בזמן.

להרים טלפון ללקוח זוהי אינה ברירת המחדל כשאנו רוצים לתפוס לקוח ולברר איתו מדוע הוא מאחר. קודם כל נפנה במייל לפחות פעמיים. נמשיך בסמס או בווטסאפ. לבסוף כשאין ברירה והלקוח לא מגיב ננסה גם טלפונית. פנייה בטלפון לא יעילה וצורכת כח אדם וזמן רב. הלקוחות מעדיפים שנפנה אליהם באמצעים אחרים שיאפשרו להם לענות בזמן הנוח יותר להם.

לקוחות בעייתיים הם לקוחות אשר יש להם בעיות תזרים מזומנים אשר מונעות מהם לשלם. לא להתבלבל עם לקוחות שסתם רגילים לא לשלם בזמן עד שאנו מתזכרים אותם מספר פעמים. הלקוחות הבעייתיים באמת מהווים רק בין % 0.5  ל -% 5 אחוזים מסך החובות בחברה. הטיפול בגבייה מהם מגיע בחלק מהחברות לעשרים עד שלושים אחוזים מזמן הטיפול הכולל בגבייה.

קמפיין היא הגדרה שכיחה בעולם השיווק והמכירות. שילוב הרעיון של טרגוט לקוחות מעולם המכירות לעולם הגבייה יוצר קמפיין גבייה. הרעיון בדיוק כמו בקמפיין שיווק ללקוחות הוא לפעול מול קהל לקוחות מפולח לפי הגדרות. התהליך בנוי מיצירת קבוצת לקוחות נכונה, פנייה מרוכזת, טיפול ומעקב ולבסוף ניתוח התוצאות.

מומלץ לנהל את הגבייה על בסיס חודשי. כדי לנהל אותן כמו שצריך הרשימה חייבת להיות רשימה סגורה שכל לקוח מקבל התייחסות לפי סטטוס טיפול בלקוח. ניהול רשימה סגורה, שלא משתנה כל יום מייעלת לאין שעור את העבודה ומביאה לתוצאות טובות יותר.

ניהול גבייה מצוין בדיוק כמו במכירות דורש פילוח לקוחות לפי נושאים וחתכים. כמובן שיותר נוח ופשוט לעבוד רק עם רשימה אחת אבל זה לא מספיק. פילוח והתמקדות בקבוצות לקוחות לפי נושאים שונים מגדיר סוג טיפול ומעקב שונה אחריהם. אין דין לקוחות שמאחרים זמן רב עם לקוחות שצריכים תזכורת לתשלום בסוף חודש זה.  אם נפעל עם מספר סוגים של דוחות נשיג תוצאות טובות יותר.