כך תגרמו ללקוחות לשלם בזמן

איך עושים זאת זוהי שאלת “מיליון הדולר” בגבייה.

אם כל הלקוחות היו משלמים בדיוק בזמן שנקבע איתם לא היינו צריכים כמעט לטפל בגבייה. לא צריך יותר טלפונים, מיילים, מכתבי חובות, עורכי דין ועוד.

הוצאות הגבייה היו נחסכות ברובן – אין חובות אבודים, פעולות הגבייה היו מיותרות והוצאות הריבית על האשראי בתקופת האיחור היו נעלמות.

רובנו סוברים כי האיחורים בתשלומים של לקוחות נובעות מהלקוחות עצמם, יש לקוחות שלא אוהבים לשלם בזמן, יש לקוחות עם בעיות תזרים הם חלק מההסברים שלנו לאיחורים בתשלומים.

אבל לחברות יש אחריות גדולה לאיחורים בתשלום של לקוחותיהם. כמו כל דבר כדי שדברים יבוצעו כהלכה צריך לנהל אותם וצריך לבצע או לנסות לבצע מספר פעולות בכדי לשנות את התמונה.

אז איך גורמים ללקוחות לשלם בזמן?

  1. משלוח תזכורות בלחיצת כפתור לכל הלקוחות לפני ביצוע התשלום. חוסך הרבה טלפונים ועולים על טעויות לפני הזמן. רווח של חודש בגביית החוב.
  2. משלוח אוטומטי/חצי אוטומטי של רשימת חשבונות חודשית ללקוחות. בדומה לתזכורות לתשלום פותרים בעיות לפני רגע התשלום וחוסכים זמן טיפול ומונעים איחורים.
  3. שליחה אוטומטית ללקוח של חשבוניות ברגע הפקתן.
  4. הרמת טלפונים ללקוחות הגדולים לפני ביצוע התשלום. בסכומי חוב גבוהים, אסור לנו לספוג איחור בתשלום.
  5. במסגרת ביקור של אנשי מכירות אצל הלקוח יש להכניס נוהל הכולל צירוף רשימה של חשבוניות לתשלום עתידיות ובדיקה כי כולם התקבלו ואושרו.
  6. מכירה במזומן או בהוראות קבע – הכי פשוט אבל לא לא תמיד זוכה לשיתוף פעולה הראוי  מצד הלקוח 😊. 
  7. קבלת שקים גוביינא (מראש במתן השירות או המוצר), בעיקר ללקוחות עם היסטוריה ארוכה של איחורים.
  8. הכי חשוב לתת ללקוח שירות ומוצר מצויינים. כאשר הלקוח מקבל שירות או מוצר טובים, בזמן וללא טעויות, הלקוחות יהיו מרוצים וישלמו בזמן.

בכדי לבצע זאת היטב אנו זקוקים למספר כלים שהחשוב בהם היא תוכנת גבייה שתוכל לבצע את התזכורות ואת האוטומציות ובכך “תטרגט” את כל הלקוחות , בלחיצת כפתור לפני הזמן ותחסוך זמן עבודה יקר של טלפונים ללקוחות ותקדים תשלומים.

אוהבים את המאמר?

שתפו ב-Facebook
שתפו ב-Twitter
שתפו ב-LinkedIn