גבייה מלקוחות דורשת מחוייבות כוללת של הארגון

כולם נותנים כתף, זה לא סתם ביטוי. גבייה טובה דורשת מחוייבות כוללת של הארגון משמעות הדבר מחוייבות כללית של כל אנשי הארגון.

גבייה בארגונים לא זוכה לכבוד המגיע לה, תמיד בצד, חשובה פחות מהמכירות או מאספקת השירותים. זאת אחת הסיבות לכך שהגבייה לא מתבצעת בצורה אופטימאלית.

כשהחברה מוכרת מוצרים הכי חשוב למכור, והדגש הבולט בכל מחלקות החברה הינו מכירות, מכירות ומכירות. אנשי המכירות בחזית וכל שאר המערכים קודם כל תומכים במכירות.

בדומה לכך, כאשר הארגון נותן שירותים חושבים כל הזמן איך לתת את השירות הטוב והמקצועי ביותר.

בראש ובראשונה עלינו לשנות גישה ולהציב את הגבייה כמטרה ארגונית. יש לגרום לכל העובדים בחברה לחשוב גבייה. החל במנכ”ל/בעלים, עבור באנשי הכספים, באנשי המכירות, במזכירות, במחלקת השירות וכלה בעובדי המחסן.

לא רק המזכירה, מנהלת החשבונות או מחלקת הגבייה הם האחראים הבלעדיים על הגבייה מלקוחות. כל אחד מי יותר ומי פחות משפיע ומשתתף בתהליך הגבייה.

כך נעשה זאת:

הגברת המודעות בכל חלקי הארגון – עד למנכ”ל/בעלים

אין רק גורם אחד או מחלקה אחת שמטפלת בגבייה. כולם עושים זאת, גם אם לא באופן ישיר.

מהמחסנאי, דרך פקידת המשלוחים, מנהלי החשבונות, אנשי המכירות, הסמנכ”לים השונים וכלה במנכ”ל ובבעלים. כולם צריכים לחשוב גבייה.

הצבת יעדים

כמותיים וכספיים. בדיוק כמו במכירות, יש להציב יעד לגבייה, למדוד ביצועים – האם אנו עומדים ביעד – ולדעת לתגמל על עמידה ביעדי החברה בכלל ואנשי הגבייה בפרט.  כשאין יעדים אין מדידה – וכשאין מדידה אין תוצאות.

קשר ישיר בין פעולת המכירות לבין הגבייה

אנשי מכירות בדרך כלל מתוגמלים על ביצועים (מכירות) והביצוע לא נגמר בפעולת המכירה, אלא רק בביצוע התשלום.

קישור הגבייה לשכר אנשי המכירות יוצר תמריץ נהדר לפעולות הגבייה שלהם.

חוזקו של תהליך בארגון נמדד בעוצמת החולייה החלשה שלו. כך גם בגבייה – טעות אחת בחלק מהמערך הכולל תגרום לכשלונו.

מחוייבות כוללת של הארגון בגבייה היא שיתוף כל הגורמים בתהליך ותפקוד טוב של כל החוליות בשרשרת ישפר בהכרח את נתוני הגבייה.

CollectApp  – מחברת את הגבייה בכל מחלקות הארגון.

אוהבים את המאמר?

שתפו ב-Facebook
שתפו ב-Twitter
שתפו ב-LinkedIn